Feb 5, 2011

Doa Jika Diri Buntu



Jika berada dalam keadaan buntu dan keliru, kita kadangkala sukar untuk mencari jalan keluar atau penyelesaian. Hati terasa seakan dihimpit tekanan dan jika tidak dikawal ia boleh mengganggu emosi. Namun, kepada-Nya kita mengadu. Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. 
Berdoalah . . .
kerana dengan doa, ia boleh mengubah nasib seseorang . . 


'' Ya Allah aku mengakui kepada-Mu, lemahnya kekuatan diriku,
sangat terbatasnya kecerdasanku dan kehinaan diriku atas manusia, dengan 
rahmat Engkau Ya Allah Tuhan Pemeliharaan sekalin alam.


Engkaulah Tuhan Pemelihara sekalian orang-orang daif.
Engkaulah Tuhanku, kepada siapakah Engkaumenyerahkan aku,
kepada orang asing yang mengusir aku atau kepada musuh yang menguasai
urusanku? Tetapi meskipun demekian aku redha asal saja Engkau tidak
memurkai aku. Kemaafan-Mu lebih besar, dari dosaku, aku meminta dengan
Nur Zatmu yang menerangi semua kegelapan, dan dengannya menjadi baik
urusan dunia dan akhirat, semoga aku tidak tertimpa Kemurkaan-Mu dan
Azab-Mu. Pada-Mu sumber keredaan,
sehingga Engkau redai aku. . Tidak ada daya dan
kekuatan selain dengan kekuasaan Engkau''.


No comments:

Post a Comment