Aug 17, 2012

Kad raya



Bismillahirrahmanirrahim. . .

Alhamdulillah. Ungkapan yang sebaiknya setiap detik dan saat. Sentiasa mensyukuri nikmat ujian dan dugaan dariNya. Pejam celik tanpa menghitung hari ke saat ini, hampir setahun saya merantau ke negara orang. Menjalani ibadah puasa dan beraya bertemankan sahabat seperjuangan tanpa disisi keluarga. Merantau bukan setakat merehatkan otak minda atau menghirup udara segar di negara orang, tapi perlu mengalas amanah sebagai seorang hamba untuk menuntut ilmu. 

Pilu dan sedih, ramadhan pasti akan meninggalkan kita, moga saat yang berbaki ini, kita sama memaksimumkan sebanyakkan mungkin amalan dan pahala. Adakah kita bertemu ramadhan yang akan datang?. Hanya Dia yang mengetahui. Moga diberi ruang untuk bertemu kembali. InsyaAllah. Moga ramadhan yang dijalani mendidik hati dan pemikiran untuk menjadi insan yang sebenar.  Hamba yang sebenar terhadap penciptaNya bukan manusia. 

Buat sahabat yang mengenali diri ini meskipun realiti atau fantasi (^^,) minta maaf salah dan silap selama kita bersahabat. Kira 0-0 la ye. Apapun, saya doakan kejayaan yang terbaik buat sahabat dunia dan akhirat. Moga sama - sama mencari dan mengharapkan keredhaanNya dan terus menjalankan amanah yang terpikul sebagai seorang hamba, anak dan isteri. InsyaAllah. isteri belum lagi. ^^


keciknya sy =.='' 




Moga Allah redha.





No comments:

Post a Comment