May 12, 2012

sesaat itu

Perjalanan ini aku merasakan terlalu singkat.
masa terus berlalu tanpa henti,
menjalankan tugasnya,
sedangkan insan lain sibuk dengan urusannya.
tanpa melihat masa.

bila mana masa terisi
dengan perkara yang berfaedah
sukar sekali untuk melihat masa.

masa pergi dengan sebuah senyuman..

sedangkan aku,
masih disini mencari setitis ilmu,
masih mencari erti sebuah kehidupan,
terkapai - kapai dilautan kehidupan ini.
yang aku temui adalah
dakwah dan tarbiyah.. penguat hatiku.
terima kasih Ya Allah.

Onak duri kehidupan ini
dihadapi dengan ketabahan hati
masih ada insan mengharapkan aku
terus berada pada jalan ini
membawa ilmu yang dikutip
untuk aku membawa pulang nanti.

saban hari,
aku tertanya- tanya,
adakah masa yang terluang adalah untuk islam?
fikiran buntu..
persoalan bermain difikiranku..


*adakah aku peluang untuk bertemu hari esok dan adakah hari ini merupakan hari terbaik dalam hidupku?

bydakwatputih.




No comments:

Post a Comment